Werken bij Steijnborg – Dennis van Hartevelt: “Altijd gestimuleerd om het beste uit mezelf te halen”

Hard werken en zorgen voor een goede opleiding en dito diploma; die boodschap kreeg Dennis van Hartevelt, zakelijk adviseur en risicomanager bij Steijnborg, als jonge jongen met de paplepel ingegoten. Dennis nam dit advies van zijn ouders ter harte en vierde afgelopen december zijn 25-jarig jubileum bij ons kantoor. “Waarom overstappen naar een andere werkgever als je zoveel mogelijkheden krijgt voor ontwikkeling en verdieping én altijd wordt gestimuleerd het beste uit jezelf te halen.” Een terug- én vooruitblik.  

Met diverse bijbanen als krantenbezorger, afwasser en bollenpeller was Dennis als jonge scholier altijd bezig. Werken gaf hem veel voldoening en energie. Het tegenovergestelde gold voor zijn opleiding aan het Rijnlands Instituut voor Ondernemersonderwijs in Leiderdorp. “Hele dagen in de schoolbanken waren niet aan mij besteed. Ik was naar mijn gevoel m’n tijd aan het verdoen, tijd die ik veel liever besteedde aan werken. Toen de schoolleiding mij op een gegeven moment vriendelijk verzocht om een andere school te gaan zoeken, nam ik in overleg met mijn ouders het besluit om te gaan werken en via avondonderwijs mijn diploma’s te halen. Mijn plannen kwamen uit, precies zoals ik ze voor ogen had.”

Snuffelen aan het vak
Als kind wilde Dennis boswachter worden. Het buiten zijn en de natuur in al zijn facetten wakkerden vanbinnen een vlammetje aan, nog steeds, maar zijn carrièrepad verliep duidelijk anders. “Mijn oom werkte destijds als verzekeringsadviseur bij de Rabobank en zijn verhalen maakten mij nieuwsgierig. Op zijn uitnodiging mocht ik meelopen op de verzekeringsafdeling om te kunnen snuffelen aan het vak. Ik raakte zo enthousiast dat ze me een baan aanboden. Mijn oom is een paar jaar geleden helaas overleden. Gelukkig wist hij wel hoe blij en dankbaar ik nog altijd ben dat hij me heeft laten kennismaken met het vak.”

Drijfveer
Enkele jaren later werkte Dennis bij verzekeringskantoren in Noordwijk en Rijnsburg waar hij in aanraking kwam met het volmachtbedrijf. Het namens een verzekeraar risico’s mogen accepteren en schades mogen behandelen sprak Dennis erg aan. Hij zag het als een verlengstuk van de dienstverlening en het werd de drijfveer om voor het volmachtdiploma te gaan.

Er volgden maanden van avondstudie en na het behalen van het diploma, stuitte Dennis op een vacature voor volmachtmanager in Hilversum. Het was wat ver weg van zijn toenmalige woonplaats Leiden, maar het leek Dennis de gelegenheid bij uitstek om een paar jaar ervaring op te doen. Hij werd aangenomen en het vervolg is bekend: afgelopen december vierde Dennis zijn zilveren jubileum bij Steijnborg.

24 uur per dag, zeven dagen in de week
“Het leuke in het vak is dat je met zoveel mensen en evenzoveel bijzondere bedrijven in aanraking komt. Het geeft mij voldoening als het lukt om voor deze mensen en bedrijven de risico’s in kaart te brengen en op basis daarvan verzekeringsoplossingen te kunnen bieden. Zo zorg jij als adviseur ervoor dat zij hun werkzaamheden goed en professioneel kunnen uitvoeren. Samen bouw je echt een band op. Er zijn veel relaties die ik al 25 jaar adviseer. Zij weten me altijd te vinden voor zaken waar ze tegen aanlopen in het ondernemerschap. Verzekeringsadviseur ben je niet alleen op doordeweekse dagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Je bent het ook in de avonden en weekenden en die rol vervul ik met veel plezier.”

Kansen grijpen
“Hoe ik het volhoud, 25 jaar bij dezelfde werkgever? Daar kan ik kort over zijn. Ik heb alle mogelijkheden gekregen om verschillende rollen binnen ons kantoor te vervullen. Hierdoor moet je jezelf blijven verdiepen en dat houdt je scherp en gedreven. Zo heb ik recent een opleiding risicomanagement afgerond. Een vakgebied waar ik me nog verder in wil gaan verdiepen en ook in de praktijk mee aan de slag wil. Wat zeker ook heeft bijgedragen is dat ik nu en in het verleden binnen Steijnborg altijd gestimuleerd ben om het beste uit mijzelf te halen. Toen ook nog eens de kans voorbijkwam om te participeren in Steijnborg, heb ik die zonder twijfel gegrepen.”

Proactief en betrokken
Dennis heeft het kantoor in de loop der jaren flink zien groeien. Van klein kantoor met een paar mensen aan boord tot een middelgroot kantoor met twintig medewerkers, mede door overnames van andere kantoren en groei in klanten. “Steijnborg beheerst nu alle disciplines; zo hebben we naast verzekeren ook hypotheek- en pensioenadvies in huis. Als ik terugkijk op de afgelopen jaren zijn er binnen ons kantoor zeker op het gebied van automatisering grote veranderingen geweest.”

Volgens Dennis is Steijnborgs idee van hoe je als kantoor de klant zou moeten bedienen en benaderen wel een constante factor gebleken. “De klant is altijd het middelpunt van de dienstverlening geweest en vorig jaar hebben we de klantbenadering nog proactiever ingericht. We hoorden vanuit de markt dat klanten altijd goed advies ontvangen, maar toch behoefte hadden aan nog meer persoonlijk contact met de adviseurs. Natuurlijk zijn we met die behoefte aan de slag gegaan. Juist omdat het in de branche niet altijd een vanzelfsprekendheid is. Sommige kantoren zijn door overnames zo groot geworden dat ze te ver van de klant zijn komen te staan.”

Klaar voor de toekomst
De coronapandemie en het personeelstekort hebben ook Steijnborg geraakt. “Natuurlijk heeft die periode enige weerslag gehad op de dienstverlening. Gelukkig is dit vorig jaar ten gunste gedraaid en het is ons gelukt om goed opgeleide en gemotiveerde mensen aan ons te binden. We hebben een ontzettend leuk team. Daarmee kunnen wij de komende jaren weer stappen maken om onze dienstverlening naar een nog hoger plan te tillen. Steijnborg is klaar voor de toekomst! En zeker, daar blijf ik deel van uitmaken”, besluit Dennis lachend.

Deel dit artikel:

Zoeken

Meld gemakkelijk uw schade of geef eenvoudig uw wijzigingen door.