Werken bij Steijnborg – Annemarie Ekelschot-Elfferich, adviseur particulier: “Communicatie is alles”

Sinds mei versterkt Annemarie Ekelschot-Elfferich als adviseur particulier het team Steijnborg. Annemarie blikt terug op haar eerste maand en vertelt wat voor haar goede dienstverlening betekent.

Het was voor Annemarie niet meer dan een leuke bijbaan, toen zij jaren terug als studente terechtkwam op de afdeling reisverzekeringen bij een klein assurantiekantoor. Maar al snel wakkerde het werk haar enthousiasme voor de verzekeringsbranche zo aan dat ze in die wereld haar toekomst zag. Gelukkig zag haar toenmalige werkgever haar potentie en drive. Annemarie kreeg de mogelijkheid zich te ontwikkelen en behaalde de vereiste diploma’s en papieren. “Het heeft zo moeten zijn”, vertelt Annemarie.

Een begrip in het Gooi
Eind 2020 benaderde een wervings- en selectiebureau Annemarie: of zij interesse had in een baan als adviseur particulier bij Steijnborg. “Steijnborg kende ik zeker van naam, in het Gooi is het kantoor een begrip, dus mijn interesse was absoluut gewekt. In die tijd werkte ik bij een kantoor waar ik niet meer op mijn plek zat. Vanwege de ziekte van mijn dochter destijds wilde ik eigenlijk niet uit mijn comfortzone stappen, maar de functie bij Steijnborg bleef in mijn hoofd zitten en ik waagde de sprong.”

De overstap
Goede gesprekken volgden en het contract lag klaar om getekend te worden toen haar dochter een ernstige terugval kreeg. De overstap kwam on hold te staan, maar begin dit jaar zocht Annemarie weer contact met Steijnborg. “Ondanks dat er niet direct een adviseursfunctie vrij was, zijn we toch in gesprek gegaan. In mei was de arbeidsovereenkomst rond.”

Samen bouwen
Annemarie is nu ruim een maand aan boord bij Steijnborg; gevoelsmatig lijkt het langer. Haar draai vond ze snel en lastige situaties zijn er niet geweest. “De collega’s zijn ontzettend belangstellend en bereid te helpen waar nodig. Het is een enorm sympathieke club. Voor mij voelt het als het spreekwoordelijke ‘warme bad’. De laatste acht jaar werkte ik bij een kantoor waar ik geen of slechts één collega had. Nu ik ineens heel veel collega’s heb, realiseer ik me hoe zeer ik dat eigenlijk gemist heb. Het bekende praatje bij het koffieapparaat, het overleg over ingewikkeldere zaken. Kortom, het gevoel van samen met iets bezig zijn, samen aan iets bouwen.”

Klantcontact: de spil van het werk
Mede dankzij haar expertise en jarenlange ervaring is Annemarie als geen ander gewend aan een eigen klantportefeuille en zelfstandig accountbeheer. Zelf de zaken oppakken, oplossen en uitvinden – dat is de manier waarop zij graag werkt.

“Het inwerken hebben we daarom ook zo aangepakt. Het is een kwestie van gewoon doen; aan het werk gaan. En de momenten dat ik er niet uitkwam, dan meldde ik me bij een van de collega’s. Groot voordeel was wel dat ik vrijwel alle systemen kende vanuit eerdere werkplekken. Bovendien was klantcontact ook in eerdere functies de spil van mijn werkzaamheden. Het gesprek met klanten aangaan, ook al ben ik voor deze klant ‘nieuw’, ervaar ik dan ook niet als ingewikkeld of lastig.”

Als een vis in het water
In het Hilversumse pand van Steijnborg gebeurt veel; dynamisch komt als eerste in Annemarie op als ze de werkomgeving omschrijft. “Ik heb de afgelopen jaren op een heel klein kantoor gewerkt, waardoor ik niet goed kan duiden of dynamisch echt Steijnborg als kantoor typeert of dat het gewoon past bij een groter kantoor met meer personeel. Eén ding is voor mij wel duidelijk: het maakt mijn werkdag verrassend, bewogen en ook gezellig.”

Die elementen samen met haar drive om met collega’s te bouwen aan zaken en ontwikkelingen binnen Steijnborg, maakt Annemarie naar eigen zeggen misschien overenthousiast in andermans beleving. Lachend: “Het is simpelweg een gevoel dat ik jarenlang niet heb gehad, ik voel me hier echt als een vis in het water. Klachten over mijn enthousiasme heb ik tot dusver niet gehad hoor.”  

Duidelijkheid en openheid
Annemarie houdt van duidelijkheid en openheid, zowel richting collega’s als naar klanten toe. “Communicatie is naar mijn idee alles. Een goede dienstverlening is voor mij een goed en helder advies naar de klant, passend bij zijn situatie. En dat het juiste en beste advies voor de klant niet altijd is wat hij zelf in gedachten heeft, is een gegeven. Met de klant in gesprek gaan, begrip hebben voor het standpunt van de klant, maar wel bij jezelf blijven, dat is wat voor mij werkt.”

“Ik ben heel blij dat ik de stap naar Steijnborg uiteindelijk heb gezet. Misschien had ik het zelfs al wel een jaar eerder gewoon moeten doen. Maar goed, dat is achteraf. Ik ben nu aan boord en kijk ernaar uit om met het team onze klanten, zakelijk en particulier, van het beste advies te voorzien”, besluit Annemarie.

Ook werken bij Steijnborg?
Wij zoeken ter versterking nog een adviseur zakelijk voor 32-40 uur per week. Wil jij net als Annemarie werken in een hecht team van enthousiaste, betrokken adviseurs om samen met de collega’s in iedere (complexe) situatie op een creatieve, betrokken en onafhankelijke manier een oplossing voor de klant te vinden?

Neem dan contact op met onze recruiter Susanne Peters, via 06 54 65 7176. Natuurlijk kan je Susanne ook bellen als je vragen hebt over ons kantoor en/of de functie.

Deel dit artikel:

Zoeken

Meld gemakkelijk uw schade of geef eenvoudig uw wijzigingen door.