Brandverzekering

Als er ergens anders brand uitbreekt, realiseert u zich wellicht weer eens dat er in korte tijd ontelbare zaken geregeld moeten worden. Heeft u een calamiteitenplan? Zo ja dan heeft u in elk geval belangrijke telefoonnummers beschikbaar. Alles is immers weg, fysiek weg... De continuïteit van uw bedrijf staat serieus op het spel, als na brand de boel plat ligt.

Andere ruimte huren om uw omzet niet helemaal weg te zien zakken, is nog het minste probleem. Alhoewel, zijn die panden die te huur staan wel geschikt voor uw specifieke branche? En uw huisaannemer is die beschikbaar, of moet u uitwijken naar een wellicht veel duurder bedrijf?

En hoe staat het met de opruiming en de kosten daarvan? Heeft u de aanwezigheid van asbest gecontroleerd? En uw klanten, zijn die trouw of moeten ze wel ergens anders kopen en zit uw concurrent al klaar om te stunten?

Talloze bedrijven groot en klein overleven een ramp van die omvang niet. Advertenties zetten, een nieuwe adres bekendmaken, een speciaal infoteam naar de klanten toe laten bellen en mailen (waren alle bestanden goed in de back-up opgeslagen?) Of bleek er toch iets niet goed te zijn. Checken dus, want een ongeluk komt nooit alleen.

Kun je de ondergang van je bedrijf voorkomen?

Preventie. Daar begint het mee: opgeruimde vloeren, geen pallets buiten, blussers goed gevuld en goed bereikbaar, veiligheidsinstructies, vlamdovende asbakken, stalen prullenmanden, noem maar op. Doet u eens een oefening onderleiding van een Bedrijfs Hulp Verlener, want die heeft u toch? Is er een controle procedure bij verlaten van het pand, ook als de verantwoordelijke werknemer op vakantie is?   Kortom allerlei kwesties die wij onderdeel vinden van het adviseren inzake risico's en een verzekeringsdekking.

Schade melden

Wijziging doorgeven

Contactgegevens

Steijnborg Assurantiën
Vaartweg 81
1211 JG, Hilversum
Postbus 2245
1200 CE, Hilversum

T. 035 - 623 89 40
E. info@steijnborg.nl
KvK: 32039196
WFT: 12004671

Eigen parkeergelegenheid

Wijziging doorgeven